5 Nisan 2009 Pazar

şarap ve kılıç

"Bu şehir tam karşımda durmuş bana bakıyor, ben ellerim belimde temkinle dikiliyorum. O beni süzüyor, ben onu tartıyorum."



Huzuruna çıkınca, gözlerimi bu heybetli kadının gözlerine dikmek istemiştim ama nafile... Kente en hakim tepelerin birinde, sürekli uzakları gözlüyor. Uçurumun tam kıyısında, öyle bir konumda duruyor ki, karşısına dikilmek mümkün değil... Yüzünü görmek için "koruduğu" kente inip, onu uzaktan süzmek gerekiyor.
Bulunduğu yere 51 yıl önce dikilen 20 metre boyundaki "Kartlis Deda" (Gürcistan'ın Anası) ülkeye gelen dostlar için sol elinde bir şarap kasesi, düşmanlar içinse diğer elinde ürkütücü kılıcını tutuyor. Bir halkın sahiplendiği ve gurur duyduğu değerleri simgeleyen daha özlü bir anlatım olamazdı sanırım.

2 yorum:

  1. Gamze bu heykellerin arasina "uyanin ahali" fotografindan esinlenerek senin de bir heykelini dikecekler, hikaye kulaktan kulağa aktarılacak, bir zaman sonra efsane mi gercek mi birbirine karisacak ama aslolan anlatilanin insanda biraktigi gidiklama hissi olacak, turistler o heykelin(in) onunde fotograf cektirecekler gulerek, sonra tiflis'e giden br baska Gamze blog yapacak ve iste o zaman fotograflariyla birlikte hikâyeyi o blogda okuyacak insanlar... yaaa... sen asil oyle gordugun iplere... DOOOOOOOOONNNNNNGGGG!!!!! :))

    YanıtlaSil